October 4, 2013 Affiliate Case studies Tipy Wordpress 8

Znáte takové ty věty: “všechno je již vymyšlené”, “takových webů je hodně”, “je tam obrovská konkurence”. Je to však na škodu, že je tu silná konkurence v rámci vašeho oboru?

Mluvím hlavně o té webové, ne o jiné, tam se až tak nevyznám. Je milion webů o půjčkách, pojištění a stejně se někteří snaží ukousnout kousek koláče z té tuny peněz, co v ní je. Příkladem budiž Radek ze seopizza.cz, který s křížkem po funuse (jak se říká) tvoří nové a nové weby na toto téma a má i leady, provize a peníze. Podobně třeba Josef Kroupa (josefkroupa.cz – nepůjčkové témata).

Stejně tak je plno magazínů pro ženy, muže, hudebních a takových či makových. Vždy se zaprvé můžete nějak odlišiti a za druhé můžete i něco vydělat.

Co znamená obrovská konkurence?

Nechci mluvít o nějakých číslech ve stylu google našel x miliónů výsledků na dotaz, ale o reálném přínosu pro vás(nás) jako tvůrce affil/PPC webů.

Pro nás je to stále příležitost. Jsou tam pořád peníze a lidé pořád hledají ty informace. Hledání informací je vždy jednodušší než jejich uplatnění v praxi. Tak kliknou na vaše reklamu a přihrají vám drobek koláče, který vám zpříjemní den.

To, že je někde konkurence neznamená, že musíte jít z toho oboru pryč. Konkurence tam je ze stejného důvodu, proč tam chcete být vy. Chcete peníze, chcete vydělat a třeba i pomoci. A víte, že tam ty peníze jsou.

Můžete kousat drobky, ale i ty mohou pro vás znamenat hodně. Pokud jste na volné noze, tak mít web s příjmem tisícovky/vek měsíčně je fajn, pokud jich máte více a třeba právě v extra konkurenčních oborech.

Peníze tam jsou. Lidé chtějí rychlé peníze, rychlé výsledky hubnutí, rady, jak být šťastný. Ve všech těchto (a podobných) tématech jsou konkurenti (i peníze).

Proč se nebát konkurence?

Kdybyste selhali, asi by se stejně nic nestalo. Nebo se pletu? Tak proč nezkusit psát článek na web denně na jedno z témat, které mě baví a jsou tam peníze. Můžete to pojmout osobně a vytvořit příběh (příběh prodává!). Příběhem získáte konkurenční výhodu.

Prostě to zkuste, i když víte, že na seznamu na vás vyskočí super silné weby v první desítce. Ještě se mi nestalo, že by mě nikdo nenašel skrz vyhledávač (i když přes nějaké dotazy, které sotva pochopím, že psal člověk). A vaše cesta je třeba bokem od hlavního proudu.

Zkuste se zapojit do svého tématu pořádně – facebook, instagram, twitter, staňte se šéfem vaši “crew” a kašlete na konkurenci.

Nestahujte kalhoty, brod je daleko!

Vlastní zkušenost: Nejsem extrémně zkušený v jednom oboru, ale zkouším jich více, což je asi chyba. Někdy před prázdninama jsem začal házet na jeden web pro ženy(nový bez historie) články s tipy na produkty. Nemám v plánu mířit vysoko – první pozice, ale jít tím bočním proudem.

Dnes v době, kdy má web sotva 300 návštěv/měs z toho něco tvoří ještě redakce 🙂 Tak mám 5-8 konverzí měsíčně. Není to moc, ale web je takové batole (furt brečí a spí 😀 – má hodně chyb, hodně infa tam chybí, ale stejně to žije). Další jsou na tom v konverzním poměru ještě lépe. (Hypovat to necílenou návštěvnosti nechci, ani PPC mi nepomohlo – nepřivedlo žádnou konverzi!)

Mojí konkurenci jsou zavedené magazíny, e-shopy, které pumpují peníze do všeho a stejně mi to pomaloučku roste a mám z toho radost.

Navzdory tomu, že takových webů je milión a “nikdo to stejně nečte” a je to moc komerční. Takže kašlete na konkurenci, místo se najde i pro vás!!!

Pohled ze zahraničí

A jelikož rád čerpám ze zahraničních zdrojů – blogy, e-booky i fóra – tak vám představím, jak to vnímají tam.

Žádné překvapení nečekejte – stejně!

Když je otapetovaná stránka reklamou s výsledky vyhledávání na google, pak je to téma, kde jsou peníze. A pokud máte cíl dlouhodobější zdroj z webu, tak namočte prstíky a investujte do domény a hostingu a vrhněte se na první článek.

Vytrvalost, odlišení, přečkání pohrom a tvrdá práce je vykoupena za nějaký čas konečně dobrým pocitem a pak třeba i penězi.

Pokud chcete krátkodobý výdělek, je asi blbost jít do konkurenčních oborů, i když jde to, ale chce se to spíše zaměřit na trendy.