August 12, 2018 Affiliate 1

Podíváme se na cíle mezinárodního projektu, které jsem si stanovil.

První díl oživil křivku návštěv a teď jdeme na cíle, které mám s projektem Rockem(.cz).

Cíle projektu

Nejsou finanční jako spíše nějaké technické… Nechci řešit moc sraček, které padají z Bruselu, tak žádné registrace nebo komentáře na webu nebudou, ani popupy ani sběr mailů.

  • maximalizovat automatizaci – max 30 hodin měsíčně, ať se věnuje člověk na obsahu a nastavování webu pro všechny mutace (po naprogramování)
  • mít propracovaný systém akcí a festivalů – měl by to být hlavní zdroj trafficu – kompletní servis o festivalu
  • do konce roku mít na všech jazykových mutacích alespoň jednu konverzi
    • Česko – hotovo
    • Slovensko – hotovo 19.7. -> 33 Kč!!!
    • Polsko
    • Maďarsko
  • během jednoho roku se chci dopracovat k obratu 40 tisíc měsíčně dohromady na všech verzích s minimálními náklady – max ten člověk + server

Čeho asi nedosáhnu…

Uvědomil jsem si, že je tento obor fakt blbý a divný. Vím to z minulosti, ale pořád to téma miluji a hudba je pro mě extrémné důležitá, tak kvůli tomu se tomuto tématu chci věnovat, krom toho co vše dokážu a nedokážu zautomatizovat.

Nějak jsem začal přemýšlet, že pro dosažení tisíci koruny denně z tohoto projektu v obratu je třeba hodně.. a fakt hodně…

V alpha beta verzi projektu plodím v průměru za nějakých 60 Kč… K tisícovce je strašně daleko a musel bych mít 15 – 20 konverzí denně. (Nebo to doplnit jinou formou monetizace)

A to se bavím jen o blbé tisícovce. Samozřejmě mohou pomoci jiné země, ale těžko říct.

Adsense je v tom oboru slabý. Prokliky kolem koruny jsou málo…

Affiliate je v tomto oboru hodně slabý… Je tu nějaký merchandise, korunové provize jsou z nějakých vstupenek, pak jsou tu kytary a nástroje, jenže to je jiná cílovka.. A pak je tu najít synergii s dalšími obory, kterou bych chtěl zkusit – propojit s nějakými cestovkami, agenturami či prodejcem jízdenek (Flixbus, Eurolines,…). Spotify nebo Apple Music je nějaká možnost, ale affil má spíš jen Apple. Možná nějaké vinyly.

PR články nechci řešit…

Nějaký premium obsah a tak je blbost v tomto oboru.

Leave money on the table…

K naříkání o tom, jak je to slabý se podělím o tom, jak jsem nechal pár tisícovek profičet…

Až někdy v březnu 2018 jsem nahodil produkty na ten starý web, od té doby to házelo pár stovek měsíčně… Kolik peněz jsem nechal na stole, když tam od léta 2016 bylo mrtvo?

(Efekt nejsou jen peníze, ale i ztráta indexu či návštěvnosti)

Business or fun story?

Napadla mě ještě myšlenka…

Co to neřešit jako byznys, ale mít to jako fun project, od kterého vlastně nemám žádný cíl, jen se tím bavit, jak roste a jak se to celé samo tvoří.

Kdybych to chtěl mít jako byznys, asi bych nemohl k tomu psát tolik, kolik bych chtěl. No uvidíme. Zatím je to fun project, kterým rockem.cz vždy byl…

Pokrok od minula?

  • zrychlení webu – zapnul jsem cache obsahu na hlavních stránkách
  • automatizace události a napojení na festivaly – automatické přidávání kapel k události atp.
  • koupil jsem další doménu.. a možná půjdu i do Německa 😀
  • nahodil jsem sitemapu + hodil jsem to na index do google