March 5, 2015 Affiliate Case studies Weby / landing page / squeeze Ze života 6

Už je to přes dva měsíce, co jsem napsal poslední díl MFA seriálu. Z takového intervalu lze něco vyvodit a to to, že to není ideální… JInak bych se hned chlubil 🙂

Očekáváný výdělek 10k za web za šest měsíců jeho života se dít nebude. Byl to asi velký cíl nebo jsem prostě jen ze začátku přehlédl jednu možnost monetizace, která mi za týden vydělala více na tomto MFAčku než Adsense za celé předchozí období.

Občas to tak prostě je, že to úplně nevyjde… Možná je i dobře, že to takto dopadlo, aby se třeba nově příchozí do online podnikání dozvěděli, že není každý projekt pecka, která vydělává a nemusí prostě vyjít.

Návštěvnost, SEO a co vyšlo

Tím, že dotáhnu dost návštěvnosti jsem si byl jistý hned od začátku. Stačí špetka SEO zkušenosti a testování a na čísla, která jsem tak nějak chtěl jít jsem se dostal… Mohlo to být lepší, ale to bych se tomu musel věnovat déle než asi tři hodiny v začátku webu (pro představu sepisováním “nultého” dílu jsem strávil více času…).

Jak už víte z prvního dílu, jednalo se o film a ne ledajaký. Film z největším PR v historii. Každý o tom mluvil, každá firma posílala e-mailing aby strhla trochu slávy aktuálního trháku. (Pokud jste neměli v únoru ztrátu sluchu i zraku, znáte jeho název) Stačilo prostě šoupat tam obsah, ale když jsem viděl RPM (výdělek na tisíc zobrazení) u Adsense kolem 10Kč a CTR na ověřených pozicích pod procento, tak jsem neměl příliš motivaci něco dělat a dělat na tom. (Věnuji se více věcem a v některých vidím větší význam pro mě než toto MFA, sorry..)

SEO dělám tak, že jej až tak nedělám. Zpětný odkaz jsem vyměnil naposled v roce 2011 a to byla myslím ještě ikonka. Takže linkbuilding není u mě na pořadu dne. A pozice příliš neměřím. Takže nedokážu říct, kolikrát jsem na prvním místě, kolikrát na druhém, ale vím, že na klíčové slovní spojení, která mě zajímali jsem tam někde nahoře byl (a asi jsem).

Bleskově návštěvnost po měsících dle Analytics (start listopad konec únor):

247 – 755 – 1142 – 7852

graf navštěvnosti - mfa case study

graf navštěvnosti – mfa case study

Rekordní denní byla přes 600.

Co se nepovedlo – cash a vůle

Desítka z toho nebude, náklady na hosting, doménu se vrátily. Trochu se mi zaplatil čas (tady by ta hodinovka mohla být i vyšší, heh).

Hlavní příčiny menšího výdělku než jsem chtěl jsou tyto: filmy jsou fakt celkem divné téma i na Adsense (Radek mi to říkal – ponaučení: vždycky věř Radkovi!), web byl hodně podmonetizovaný – mohl jsem nastřílet na web všechno – nějaké CPM, popupy/popundery a desetikoruny by to přineslo – nejsem však v žadném takovém systému registrovaný. Pozdní objevení lepšího typu monetizace. Ale také neudělal jsem vše, co jsem si načrtl v mindmapě před započetím MFA cesty.

S málo penězi souvisí i slabá vůle. Mohl jsem více zkoušet, psát další obsah, spamovat diskuze, atd. Teď už je vrchol za námi, takže už není důvod to až tak dohánět. Ponaučení – když je šance, chyť ji a když zjistíš, že je na nic, jdi dál.

Kolik mi tohle MFAčko dalo peněz?

  • adsense – 360 Kč (za tři a půl měsíce)
  • affil – 400 Kč (za týden)

Žádná hitparáda, ale kdyby to byl můj první web, byl bych i za tohle rád. Ale taky bych se v té situaci více snažil.

Co dále? Ještě nekončíme…

Tomuto MFAčku už se dále věnovat nebudu ani v článku ani v seriálu. S tím končíme.

Mám rozepsanou case study s ROI přes 1800% aneb z 2500Kč na 48000Kč. Pustím do vás podrobnosti, které jsem třeba v tomto seriálu lehce naznačil, nabrknu i SEO, pokročilejší monetizaci a třeba i něco víc.. Budu to psáno z vlastních zkušeností, ne z přeložených článků ze zahraničí nebo vyskládáno na tuně teorie – tu si můžete přečíst jinde.

Nezapomeňte býti součásti newsletteru. Ať o to nepřijdete.. 

Jak se vám líbil seriál? Jste smutní z výsledku? Víte, jaký film jsem “propagoval”? Chybělo vám něco?