March 24, 2014 Affiliate Úvahy a myšlenky 8

Často najdete v provizních programech délku nastavenou na 30 dní, jinde 45 dnů a jinde třeba vůbec není (myslím, že Amazon nemá žádnou). Jak dlouhá by měla být doba uložení cookies pro affiliate?

Záleží obor od oboru. Ale podle mě čím delší, tím samozřejmě lépe. Náročnější však na SW inzerenta a také to pro inzerenta znamená nutnost více vyplácet.

Jaká je délka nákupního/rozhodovacího procesu?

Někdy hodina, někdy půl roku. Často se stačí zahledět do své duše a projít si, jak dlouho vám stačí na nákup. Nakoupíte za týden, za měsíc, hned? Podle toho je třeba se i orientovat při výběru affiliate programu a stejně tak by měli dělat i inzerenti (ne vždy to dělají).

Naprosto luxusní délka cookies je u programů vedených pod CJ.com /Vivnetworks. 45 dní u módy či elektro je podle mě úplně v pohodě a kdo si myslí, že měsíc a půl u módy je příliš, mám pro vás důkaz, že někdy to může být i málo.

Zhruba 38 dnů od kliku...

Zhruba 38 dnů od kliku…

44 dnů od kliku

44 dnů od kliku

Jde sice o položky s provizí 100-150Kč, ale dejme tomu, že podobných nákupů tam mám celkem dost, být to na 30 dnech, přijdu třeba o 25-30%. A je to móda, která je o impulzivním chování a často se nakupuje hned…

Když je to krátký

Určitě znáte Radomíra Pannu (kuchynsky-robot.info). Jaká je asi délka rozhodování tam? Dloooooouhá. Nebudu teď porovnávat můj rozhodovací proces (ten je vždy dlouhý při všem až třeba nakonec věc nekoupím, protože zjistím, že ji nepotřebuji :D), ale vezmu v úvahu “běžnou” populaci.

Robot není věc, kterou kupuji každý měsíc, není to levné a tak se podívám na recenze, počtu si kritiku a hodnocení na Heurece, nechám si to přes týden projít hlavou a pak jednoho dne to koupím. U eProton nebo Kasy byste velmi pravděpodobně zinkasovali  provizi, u Mallu ne.

Mall to má nastavený podle mě neštastně, 7 dnů je málo. Bohužel je to velký brand, pro které je affiliate velmi malou položkou.

Mall propagovat zřejmě pouze na zboží s krátkým rozhodovacím cyklem, ale které to vlastně jsou?

Samozřejmě na Mallu se dá i něco chytnout a vydělat, ale zřejmě musíte odchytit toho člověka těsně před tím než odesílá objednávku přes nějakou authority site, kde jej vzděláte, to nepůjde tak snadno…

Síla brandu

Mall sazí i na brand, zná jej každý, stejně jako Alzu. Je to jeden z bonusů pro affiláka, ale podle mě by to neměl stavět při svém rozhodování nad délku cookies nebo přehlednost e-shopu. A hlavně ne pokud jedeme na českém trhu.

V úvodu jsem zmínil i Amazon. Ten podle mých informací má snad jen jednodenní cookies. I přes toto negativum tam jdou vydělat peníze. Proč? Protože je to jiný trh.

Amazon zná v US každý, za chvíli jej bude znát každý i u nás. Důvěřují mu a hlavně Američani nemají problém něco kupovat přes internet (a hlavně ne přes Amazon). Kreditky jsou tam hlavní nástroj. Amazon navíc láme bariéry v procesu originálním popisem zboží a často desítkama recenzí přímo na stránce. Nabízí různé mixy produktů (ve slevě si koupíte třeba tři řady seriálu místo jednoho).

Až bude u nás něco tak velkého, tak nebude problém ani s denní cookies. Bohužel u nás se jde po slevách, po srovnávači a affilák je často ve finále smáznut nějakým kuponovým webem. To u Amazonu neplatí.

Tak kolik dnů je pro vás ideálních?

Hraje u vás roli při výběru programu délka cookies? Jaká je u vás ideální? Pro jaký obor je podle vás reálné mít i jednodenní cookies? Pro jaký obor by měla být třeba i roční? Je užitečná doživotní cookies u lead-genu u AffiliateClubu?