Poznatky z první Affilhero konference

První ročník Affilhero konference je minulostí. Tady jsou mé poznatky z této akce

Situace před Affilhero

O učastí jsem neuvažoval, protože nemám aktuálně k affiliate moc, co říci. Více než roční pauza způsobená loňským “výbuchem” mi vytvořila mezeru mezi mnou a affiliate (možná celkově online byznysem). Dělal jsem toho nemnoho, spíše jen velmi udržovací mód.

Poslední týdny jsem než affiliate a byznys řešil další krok – přemýšlení o své cestě, dospěl jsem do fáze hledání práce a zlepšování svých programátorských ale i social skills. Pasivní příjem vyschl, zásoby peněz taky.

Necítil jsem, že vytvořit další tuctový katalog nebo web s něčím, co už je na webu stokrát, je nutné a něčemu pomůže.

Milionový nápad ještě nepřišel. Dostával jsem nápady jen na další a další affil weby, což je způsob monetizace, který chci postupně omezovat, protože je příliš závislý na něčem, co neovlivním.

No ale…

Ve čtvrtek mi napsal známý, že mám dojet do Brna a tak jsem jel…

Workshop: Wp all import

Jarda Janíček představil plugin, který pohání všechny katalogy. Narazil jsem na plugin snad už v roce 2013 nebo kdy jsem spustil svůj první katalog. Odstartoval jednu éru affiliate podnikání.

Workshop byl praktický, ale pokud jste naimportovali nějaké katalogy, nepřinesl nic moc nového. Co však dodávat, když Jarda probral vše, co plugin nabízí.

TIP: jak na zaheslovaný feed (třeba u CJ)

Osobně už jsem od pluginu přešel k jinému řešení. Zbytečně vznikající duplikace souborů, řádku v DB, když importujete na více webů. Lepší to mít pod jednou střechou…

Workshop: Underground traffic

Štefan z Dognetu ukázal méně obvykle metody trafficu. Líbil se mi výraz impresionisti, pro označení lidí, kteří kupují imprese, i když doba je jinde a dnešní imprese je nic.

  • adult traffic a pizza delivery – case study o pizzerie v New Yorku a jak za 1/10 rozpočtu dosáhla svého cíle
  • dnešní imprese je mnohem méně kvalitní než před pár lety
    • FB je hub na který se lidé vrací, ostatní weby si odbyjí pár sekund slávy (shlédnutí meme) a user jde zpátky na FB
  • metody trafficu: redirect, popunder, native/content

Na každý druh trafficu existují na zahraničních fórech speciální topicy a guru. Pro studium o nich je dobré vyrazit na Affiliate World konference nebo třeba na forum stackthatmoney.

Workshop: Content plan

Peter Chodelka přinesl asi nejlepší přednášku/workshop co jsem zatím viděl v oblasti marketingu. Systém, který si vytvořil na správu contentu a pro komunikaci s lidmi, je zajímavý a postupně odstraňuje faktor jeho nutnosti, což je určitě cíl, kterým by každý měl jít.

  • šablony na vyhodnocování niky, navržení content plan, ukázku layoutu/wireframe
  • během hodiny dokáže určit jestli jít do niky nebo ne

Realita: Kupony a cashback

Přednáška od Ondřeje Hájka z eHub.cz byla ukázka toho, jak přesvědčivě vyvrátit domněnku, který vzniká, kdo ví jak – cashback kradou provize ostatním.

Mnoho čísel ze zahraničí, ale i z českého prostředí, ukázalo, že cashbacky a kuponové weby “kradou” provize v jednotkách procent konverzí (nevím, které číslo bylo to “správné”). Objevily se čísla jako 6%, méně než 10%, ale pokaždé byly trošku brány z jiného pohledu.

Přednáška byla odpovědí na diskuzi pod článkem Ondřeje Martínka, která prý odradila několik e-shopů či partnerů od affiliate.

Neřeším tuto problematiku, sice jsem taky obsahový affilák, ale ztrácet energii nad řešením podobných věcí mi přijde zbytečné. Takové portály či jiného typu tu budou a žádná diskuze je nezruší, akorát za tu dobu, co reagujete a řešíte v komentářích, jejich byznys pokračuje… (You only get a limited number of fucks to give over your lifetime, so you must spend them with care)

GDPR

Přínosná přednáška, která zbořila domeček z karet. Musíte si vést všechny údaje o uživateli se souhlasem, musíte řešit smlouvy s dodavateli, kterým dáváte data uživatel (Google Analytics, Facebook like buttony, …), musíte to správně skladovat, vést si “palubní” deník. Pomalu se můžete začít bát zavolat na číslo nebo napsat na e-mail, který na internetu objevíte. Newslettery musí mít v předmětu napdáno Obchodní sdělení a tak dále. Dřívější komentáře na webech musí zmizet, protože obsahují osobní údaje…

Zkráceně, data, které máte do teď raději smažte, nemáte je získány správně a dle nařízení, které přišlo z hlavního města idiocie byrokracie – Brusele.

Přednáška Petry Dolejšové z e-legal.cz byla zábavná, čekal jsem právnickou nudu s paragrafy, ale mělo to náboj a projekty, které byly na pranýři, dostaly slušnou čočku.

Mám databázi e-mailů, ale už to nebudu řešit. Mažu to. Než sbírat e-maily a dávat jim něco zdarma. Vytvořím něco za co mi dají třeba 50Kč – mailů budu mít méně, ale budou kvalitnější (jednou mi otevřeli peněženku) a na tyto co jsem pochopil mohu pak posílat celkem bez problémů.

(Přemýšlím, mohu uvádět jména s jejich URL? kdyby to někomu ze jmenovaných vadilo, tak to smažu)

Bude zajímavé sledovat, jak se k tomu postaví různé služby na email marketing jako Mailchimp nebo Activecampaign, což jsou často americké služby.

Prodej projektu

Druhé vystoupení Štefana a co vše ovlivňuje cenu při prodeji projektu. Na co si dát pozor, co řešit.

  • Joža (tebe) srazil autobus, co bude dále s firmou/projektem? Bude někdo vědět, co dále?
  • Co je pro tebe víc: Jožo nebo tisíce EUR navíc při prodeji? Platit 30 EUR/ měsíčně za službu, kterou úplně nepotřebujete nebo přijít o tisíce EUR opět při prodeji?
  • Otestování různých trhů není CZ a SK, ale dva jiné jazyky – CZ + španělština/maďarština/polština
  • Systém projekt plánujte na více jazyků už při vývoji
  • Vysoké udržovací náklady velmi snižují cenu projektu
  • Brandování projektu, tvorba prezentace o webu, najmutí si konzultanta při prodeji (jeho přítomnost může navýšit cenu při prodeji – umí v tom chodit)

Bitcoiny a affiliate

Zkráceně v bodech o přednášce Karla Fillnera o bitcoin + affil:

  • nová nika, vznikají nové příležitosti jak vydělat na bitcoinech nejen investici do nich
  • podobně jako je tomu okolo akcií, forexu, je na to nabaleno mnoho služeb a možnost prodat třeba i vzdělávácí materiály
  • teď je ten čas něco vytvořit

Shrnutí o Affilhero

Akce se mi líbila, atmosféra byla přátelská, hodně lidí jsem znal aspoň od vidění. S pár jsem probral trochu o affiliate, ale převážně jsem se bavil o jiných tématech… Je dobře, že se konají akce i jen pro publishery, je to pak uvolněnější.

A takové přiznání, že vlastně nemám co k tomu teď říct, mi dalo do rukou jednu zajímavou nabídku, která zapadá do toho, co dělám poslední měsíce – rozšířování konfortní zóny a práce na social skills. Kdybych vedl debatu o feedech, asi bychom se k tomu nedostali… Pokud to spácháme, asi se o tom dozvíte.

Catering byl super, místo konání se mi taky líbilo. Nelituji, že jsem se na jih Moravy vydal.

Co (asi) u mě bude následovat

Každá akce, kniha, přednáška donese miliardu motivace, ale většinou do prvního nebo druhého usnutí. Všechno nadšení odpadne a ze zápisků (nic jsem si nezapisoval, proto nevím přesně ta čísla) se stane jen popsaný list jako s těmi dalšími z těch akcí minulých.

  • mám fulltime, který mě posune ve všech oblastech onlinu
  • vyhradím si pár hodin týdně jen na projekt, který má 25k/měsíčně návštěvnost a zkusím z něj vydolovat aspoň 10k Kč/měsíčně
  • doprogramuju zázemí pro feedy a nasadím, tam, kde to má smysl – nechci už spam farmu jako předtím, ale aby to byl doplněk do stávajícího obsahu
  • dávat si pozor, abych se nevrátil zpátky do cyklu počítač-spánek-počítač-spánek

Leave a Reply

Your email address will not be published / Required fields are marked *