Jak vydělat i v obrovské konkurenci webů

Znáte takové ty věty: “všechno je již vymyšlené”, “takových webů je hodně”, “je tam obrovská konkurence”. Je to však na škodu, že je tu silná konkurence v rámci vašeho oboru?

Mluvím hlavně o té webové, ne o jiné, tam se až tak nevyznám. Je milion webů o půjčkách, pojištění a stejně se někteří snaží ukousnout kousek koláče z té tuny peněz, co v ní je. Příkladem budiž Radek ze seopizza.cz, který s křížkem po funuse (jak se říká) tvoří nové a nové weby na toto téma a má i leady, provize a peníze. Podobně třeba Josef Kroupa (josefkroupa.cz – nepůjčkové témata).

Stejně tak je plno magazínů pro ženy, muže, hudebních a takových či makových. Vždy se zaprvé můžete nějak odlišiti a za druhé můžete i něco vydělat.

Co znamená obrovská konkurence?

Nechci mluvít o nějakých číslech ve stylu google našel x miliónů výsledků na dotaz, ale o reálném přínosu pro vás(nás) jako tvůrce affil/PPC webů.

Pro nás je to stále příležitost. Jsou tam pořád peníze a lidé pořád hledají ty informace. Hledání informací je vždy jednodušší než jejich uplatnění v praxi. Tak kliknou na vaše reklamu a přihrají vám drobek koláče, který vám zpříjemní den.

To, že je někde konkurence neznamená, že musíte jít z toho oboru pryč. Konkurence tam je ze stejného důvodu, proč tam chcete být vy. Chcete peníze, chcete vydělat a třeba i pomoci. A víte, že tam ty peníze jsou.

Můžete kousat drobky, ale i ty mohou pro vás znamenat hodně. Pokud jste na volné noze, tak mít web s příjmem tisícovky/vek měsíčně je fajn, pokud jich máte více a třeba právě v extra konkurenčních oborech.

Peníze tam jsou. Lidé chtějí rychlé peníze, rychlé výsledky hubnutí, rady, jak být šťastný. Ve všech těchto (a podobných) tématech jsou konkurenti (i peníze).

Proč se nebát konkurence?

Kdybyste selhali, asi by se stejně nic nestalo. Nebo se pletu? Tak proč nezkusit psát článek na web denně na jedno z témat, které mě baví a jsou tam peníze. Můžete to pojmout osobně a vytvořit příběh (příběh prodává!). Příběhem získáte konkurenční výhodu.

Prostě to zkuste, i když víte, že na seznamu na vás vyskočí super silné weby v první desítce. Ještě se mi nestalo, že by mě nikdo nenašel skrz vyhledávač (i když přes nějaké dotazy, které sotva pochopím, že psal člověk). A vaše cesta je třeba bokem od hlavního proudu.

Zkuste se zapojit do svého tématu pořádně – facebook, instagram, twitter, staňte se šéfem vaši “crew” a kašlete na konkurenci.

Nestahujte kalhoty, brod je daleko!

Vlastní zkušenost: Nejsem extrémně zkušený v jednom oboru, ale zkouším jich více, což je asi chyba. Někdy před prázdninama jsem začal házet na jeden web pro ženy(nový bez historie) články s tipy na produkty. Nemám v plánu mířit vysoko – první pozice, ale jít tím bočním proudem.

Dnes v době, kdy má web sotva 300 návštěv/měs z toho něco tvoří ještě redakce 🙂 Tak mám 5-8 konverzí měsíčně. Není to moc, ale web je takové batole (furt brečí a spí 😀 – má hodně chyb, hodně infa tam chybí, ale stejně to žije). Další jsou na tom v konverzním poměru ještě lépe. (Hypovat to necílenou návštěvnosti nechci, ani PPC mi nepomohlo – nepřivedlo žádnou konverzi!)

Mojí konkurenci jsou zavedené magazíny, e-shopy, které pumpují peníze do všeho a stejně mi to pomaloučku roste a mám z toho radost.

Navzdory tomu, že takových webů je milión a “nikdo to stejně nečte” a je to moc komerční. Takže kašlete na konkurenci, místo se najde i pro vás!!!

Pohled ze zahraničí

A jelikož rád čerpám ze zahraničních zdrojů – blogy, e-booky i fóra – tak vám představím, jak to vnímají tam.

Žádné překvapení nečekejte – stejně!

Když je otapetovaná stránka reklamou s výsledky vyhledávání na google, pak je to téma, kde jsou peníze. A pokud máte cíl dlouhodobější zdroj z webu, tak namočte prstíky a investujte do domény a hostingu a vrhněte se na první článek.

Vytrvalost, odlišení, přečkání pohrom a tvrdá práce je vykoupena za nějaký čas konečně dobrým pocitem a pak třeba i penězi.

Pokud chcete krátkodobý výdělek, je asi blbost jít do konkurenčních oborů, i když jde to, ale chce se to spíše zaměřit na trendy.


Comments

  1. Tohle pořád říkám manželovi, že je takových webů dost a on mi říká, ať píšu, že si své čtenáře najdu. Nepíšu o hubnutí, spíš jak nepřibrat a žít zdravě, ale opravdu, návštěvnost týden od týdne roste. A i ty penízky z reklamy, opravdu. Takže jste vlastně potvrdil jeho slova a já jsem docela ráda, že měl pravdu.

  2. Pravdu díš, tam kde je konkurence, jsou i peníze..jen mi nejde do hlavy, proč nikdo nejde tam, kde není konkurence a jsou tam peníze 😉

  3. Díky za zmínku 🙂 Máš úplnou pravdu, já sám jsem ani donedávna netušil, že ještě někdo má takové názory jako hodně konkurence=obor kde se nedá prorazit.
    Já dneska dělám zásadně konkurenční témata, rád bych soupeřil v SEO oboru třeba s bankami a podobnými institucemi, ale zatím jsem se ještě k jejich produktům nedostal. To, že konkurence existuje je určitě znak toho, že tam jsou peníze (imho aspoň v klasických oborech to platí, nevím jak u těch startupů a appek). Najít obor, kde není konkurence a peníze tam jsou se určitě dá, ale je to těžké už proto, že si z počátku nemůžeš být jistý tím, že to sype, když to nikdo nedělá /možná třeba není poptávka/. Pro mě je teda zajímavější cesta ta, kdy “kopíruju” funkční věci a vychytávám je a zlepšuju, než abych vymýšlel nové věci, které budou vynášet 🙂

    • No, jistý nejistý, nikdy nevíš, co kdo všechno dělá a tím pádem sám nemáš jak posoudit, jak to může sypat 🙂
      Jistě každý uzná, že stránky, které dělají třeba 10/měs a nikdo na ně za rok nešáhne, protože konkurenci nemají, nejsou nijak méně, jak říkáš funkční, než např. ty o půjčkách, které právě asi i díky stejnému názoru pak dělá každý a ve finále jsou pak funkční ještě daleko méně..

  4. Potíž je v tom, že v internetovém marketingu se pohybují miliony lidí po celém světě jakmile komunita zjistí že někomu něco vydělává začnou ho kopírovat. Řešením je asi dělat do hodně konkurenčního oboru, a najít v něm nějaké opomíjené tíma a jít vlastní cestou, ne jako většina

  5. Způsobů je několik: 1) dělat kvalitnější a hodnotný obsah 2) dělat ho jinak 3) dělat mimo hlavní proud nebo si najít vlastní keywords/niche.

    Jinak půjčky a bankovní produkty obecně jsou v drtivé většině pro klienta pěkně nevýhodné, popřípadě mají různé skryté háčky. Hubnutí, nabírání svalů a další témata už jsou většinou naprostý podvod. Takže peníze v tom jsou, ale také záleží, jestli chci propagovat v podstatě podvody a ždímání zákazníků za každou cenu.

Leave a Reply

Your email address will not be published / Required fields are marked *