Délka cookies – jak moc na tom záleží

Často najdete v provizních programech délku nastavenou na 30 dní, jinde 45 dnů a jinde třeba vůbec není (myslím, že Amazon nemá žádnou). Jak dlouhá by měla být doba uložení cookies pro affiliate?

Záleží obor od oboru. Ale podle mě čím delší, tím samozřejmě lépe. Náročnější však na SW inzerenta a také to pro inzerenta znamená nutnost více vyplácet.

Jaká je délka nákupního/rozhodovacího procesu?

Někdy hodina, někdy půl roku. Často se stačí zahledět do své duše a projít si, jak dlouho vám stačí na nákup. Nakoupíte za týden, za měsíc, hned? Podle toho je třeba se i orientovat při výběru affiliate programu a stejně tak by měli dělat i inzerenti (ne vždy to dělají).

Naprosto luxusní délka cookies je u programů vedených pod CJ.com /Vivnetworks. 45 dní u módy či elektro je podle mě úplně v pohodě a kdo si myslí, že měsíc a půl u módy je příliš, mám pro vás důkaz, že někdy to může být i málo.

Zhruba 38 dnů od kliku...

Zhruba 38 dnů od kliku…

44 dnů od kliku

44 dnů od kliku

Jde sice o položky s provizí 100-150Kč, ale dejme tomu, že podobných nákupů tam mám celkem dost, být to na 30 dnech, přijdu třeba o 25-30%. A je to móda, která je o impulzivním chování a často se nakupuje hned…

Když je to krátký

Určitě znáte Radomíra Pannu (kuchynsky-robot.info). Jaká je asi délka rozhodování tam? Dloooooouhá. Nebudu teď porovnávat můj rozhodovací proces (ten je vždy dlouhý při všem až třeba nakonec věc nekoupím, protože zjistím, že ji nepotřebuji :D), ale vezmu v úvahu “běžnou” populaci.

Robot není věc, kterou kupuji každý měsíc, není to levné a tak se podívám na recenze, počtu si kritiku a hodnocení na Heurece, nechám si to přes týden projít hlavou a pak jednoho dne to koupím. U eProton nebo Kasy byste velmi pravděpodobně zinkasovali  provizi, u Mallu ne.

Mall to má nastavený podle mě neštastně, 7 dnů je málo. Bohužel je to velký brand, pro které je affiliate velmi malou položkou.

Mall propagovat zřejmě pouze na zboží s krátkým rozhodovacím cyklem, ale které to vlastně jsou?

Samozřejmě na Mallu se dá i něco chytnout a vydělat, ale zřejmě musíte odchytit toho člověka těsně před tím než odesílá objednávku přes nějakou authority site, kde jej vzděláte, to nepůjde tak snadno…

Síla brandu

Mall sazí i na brand, zná jej každý, stejně jako Alzu. Je to jeden z bonusů pro affiláka, ale podle mě by to neměl stavět při svém rozhodování nad délku cookies nebo přehlednost e-shopu. A hlavně ne pokud jedeme na českém trhu.

V úvodu jsem zmínil i Amazon. Ten podle mých informací má snad jen jednodenní cookies. I přes toto negativum tam jdou vydělat peníze. Proč? Protože je to jiný trh.

Amazon zná v US každý, za chvíli jej bude znát každý i u nás. Důvěřují mu a hlavně Američani nemají problém něco kupovat přes internet (a hlavně ne přes Amazon). Kreditky jsou tam hlavní nástroj. Amazon navíc láme bariéry v procesu originálním popisem zboží a často desítkama recenzí přímo na stránce. Nabízí různé mixy produktů (ve slevě si koupíte třeba tři řady seriálu místo jednoho).

Až bude u nás něco tak velkého, tak nebude problém ani s denní cookies. Bohužel u nás se jde po slevách, po srovnávači a affilák je často ve finále smáznut nějakým kuponovým webem. To u Amazonu neplatí.

Tak kolik dnů je pro vás ideálních?

Hraje u vás roli při výběru programu délka cookies? Jaká je u vás ideální? Pro jaký obor je podle vás reálné mít i jednodenní cookies? Pro jaký obor by měla být třeba i roční? Je užitečná doživotní cookies u lead-genu u AffiliateClubu?

Líbilo se Ti to?

Detaily a zákulisí, které není pro veřejnost, e-mailem zdarma.


Comments

  1. Mall mám na jednom webu s věcmi pro děti, zatím jsem prodal troje granule, sadu nožů a iPhone 🙂 kdyby byly delší cookies tak těchto náhod bude ještě víc, myslím si že to mají nastavené celkem spravedlivě.

  2. Délka cookies je určitě hodně rozhodující v tom, zdali nakonec affilák vydělá nebo ne.
    Problémem do budoucna u mobilů a tabletů s jejich rozšířením bude, že se u nich mažou o mnoho rychleji cookies, často při každém zavření prohlížeče :-/

  3. Asi rok sem měl affil od mall.cz a nakonec jsem jej odstranil. Právě pro nízkou míru konverze. Myslím si, že oni to mají tak záměrně, člověk jim dělá reklamu skoro zadarmo.
    Stejných sedm dní má slovenské knihkupectví Martinus, ale tam se nějaká kačka vydělat opravdu dá.

  4. Zdravim Michale. Diky za dobre zamysleni nad zivotnosti cookies a za zminku Lifetime Cookies od naseho AffiliateClub.cz. Budu rad, kdyz nekterou z nasich kampani s dozivotnimi cookies vyzkousite. Pokud muzu pomoci, jsem Vam dispozici.
    Mejte se, Michal

  5. Pekny clanek,
    Susenky jsou pro me urcite hodne dulezite v rozhodujicim procesu… Do ceho se pustim.

    V budoucnu take vidim velky ” problem” ve vetsim pouzivani velkeho mnozstvi mobilnich a jinych zarizeni. Kdyz si vezmu na kolika pristrojich si muzu dnes doma objednat….cookies se muze opravdu snadno vytratit. Ale to je vec ktery bude muset resit affil trh nejen v CR

  6. Dobrý a pravdivý článek, jen mě u BFU štve, že i adresu stránky zadávají do vyhledávače seznamu, který pak po kliknutí ty sušenky přepíše.

  7. Tak o ideální délce sušenek se dá polemizovat. Z vlastní zkušenosti vím, že když si něco dražšího kupuji, tak projdu x desítek webů, než něco koupím. Takže se ty sušenky hodně točí. Většinou ale nakoupím do několika dnů, protože tu věc chci hned. 😀 Na zájezdy by měla být asi nejdelší. Třeba půl roku, protože hodně lidí plánuje letní (zimní) dovolené x měsíců dopředu.

    Ale zase ty sušenky fungují tak, že poslední vyhrává, takže u dražších věcí kde je nutné pročíst hodně recenzí jsou dlouhé docela zbytečné, protože o ně můžete velmi rychle přijít.

Leave a Reply

Your email address will not be published / Required fields are marked *